Tělesná kultura 2010, 33(2):97-106 | DOI: 10.5507/tk.2010.013

Sportovní turismus

Eva Schwartzhoffová
Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého, Olomouc, ČR

Sportovní cestovní ruch představuje jednu ze specifických forem cestování. Cílem příspěvku je seznámit odbornou sportovní veřejnost se zaměřením a významem sportovního cestovního ruchu. V současnosti lze sportovní cestovní ruch považovat za sociální, ekonomický a společenský fenomén vycházející z unikátní interakce nejrůznějších sportovních a pohybových aktivit, lidí a místa. Příspěvek rovněž pojednává o sportovních akcích a závodech, za kterými se cestuje, ať již jako aktivní účastník nebo pasivní návštěvník a jež představují hlavní motiv pro "sportovní" cestování.

Klíčová slova: sportovní cestovní ruch, sportovní akce, cestování, pohybové aktivity, turista

Sport tourism

Sport tourism is one specific type of travel and tourism. The goal of this article is to introduce the definition and importance of sport tourism to academic and sports professionals. At present, sport tourism is a diverse social, economic and cultural phenomenon arising from the unique interaction of activity, people and place. The second part of this article reports about sports events as an important part of sport tourism.

Keywords: sport tourism, sport event, traveling, experience, activities, tourist

Vloženo: leden 2010; Zveřejněno online: září 2010; Zveřejněno: březen 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Schwartzhoffová, E. (2010). Sportovní turismus. Tělesná kultura33(2), 97-106. doi: 10.5507/tk.2010.013
Stáhnout citaci

Reference

  1. Beier, K., Woratschek, H., & Zieschang, K. (2009). The Importace of Sports in Tourism: Journal of Sport Tourism, 9 (2), 208 - 210.
  2. Biddiscombe, R. (2004). The Business of Sport Tourism. London: Sport Business Group.
  3. Dohnal, T., & Hobza, V. (2007). Vybrané kapitoly z komunální rekreace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  4. Gibson, H. (2006). Sport tourism: concepts and theories. New York, London: Routledge.
  5. Hodaň, B., & Dohnal. T. (2005). Rekreologie. Olomouc: Hanex.
  6. Kotíková, H., & Schwartzhoffová, E. (2008). Nové trendy v pořádání akcí a událostí (events) v cestovním ruchu. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj.
  7. Krbová, J., & Čadík, J. (2004). Kultura jako multiplikátor cestovního ruchu. In. Sborník z mezinárodní vědecké konference Sport Management. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  8. Malcolm, D. (2008). The Sage Dictionary of Sport Studies. London: Sage. Přejít k původnímu zdroji...
  9. Neuman, J. et al. (2000). Turistika a sporty v přírodě. Praha: Portal.
  10. Paduchová, P. (2009). Vliv olympijských her na turismus. Tisková zpráva. Praha: CzechTourism Retrieved January 28, 2010 from http://www.czechtourism.cz
  11. Pomykal, J. (2010, 5). Co brání rozvoji cyklistiky v krajích. Praha: COT Business, 38-39.
  12. Schwartzhoffová, E. (2009). Sportovní event a jeho význam v cestovním ruchu. In. Sborník z mezinárodní vědecké konference: Management a marketing sportu a cestovního ruchu. Ústí nad Labem: UJEP, 30-33.
  13. Sekot, A.(2003). Sport a společnost. Brno: Paido.
  14. Skoumal, J. (2002). Cestovní ruch - nový prostor pro management sportu. In. Sborník z mezinárodní vědecké konference Cestovní ruch. Tábor: Jihočeská Univerzita.
  15. Standeven, J., & De Knop, P. (1999). Sport tourism. Champaign: Human Kinetics.
  16. Weed, M. (Eds) (2008). Sport and tourism. Reader.London:Routledge.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.